کارشناسی ارشد پرستاری
 
وبسايت تخصصی پرستاري/منابع-مشاوره-جزوه
پيوند ها

بزودي در اين سايت جزوات تخصصي پرستاري براي فروش ارائه مي شود
 

مصاحبه با رتبه های برتر 1390

 

 

با سلام لطفا خودتان رامعرفی کنید؟(نام و نام خانوادگی/ سال قبولی/رتبه/محل سکونت/نام دانشگاه محل تحصیل...)من کیوان خدایاری رتبه 7 آزمون کارشناسی ارشد سال 89 وزارت بهداشت  هستم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تدریس می باشم. ساکن تهران هستم.

 

سال گذشته هم در کنکور شرکت کردید؟بله،سال قبل هم شرکت کرده بودم.

 

امسال آزمون چه فرقی با آزمون سال قبل داشت؟آزمون فرق زیادی نداشت فقط من مسلط بودم و خودم را برای هر آزمون و سوالی آماده کرده بودم. ومی دانستم که آزمون هر طوری باشد می توانم با موفقیت آن را سپری کنم.

 

?آیا سر جلسه آزمون استرس زیادی داشتید؟ اگر داشتید بر کیفیت پاسخگویی شما به سوالات تاثیر هم داشت؟استرس نداشتم چون آماده بودم ولی قطعا استرس بر کیفیت کار انسان تاثیر منفی دارد.

 

? قبل از کنکور چه رتبه ای را برای خودتان متصور بودید؟ و بعد از آن چه طور؟من خودم را برای رتبه تک رقمی آماده کرده بودم و تصورم هم همین بود.بعد از کنکور به آن امیدوار بودم  و بعد از آمدن کلید سوالات مطمئن شدم.

 

به نظر شما اگر سال آینده دوباره در این آزمون شرکت کنید بازهم موفق میشوید؟مطمئن باشید که اگر سال بعد شرکت می کردم رتبه بهتری کسب می کردم.

 

در مورد نحوه درس خواندن خود کمی توضیح دهید، مثلا از چه زمانی قبل از آزمون شروع به خواندن کردید و روزانه چند ساعت مطالعه داشتید و...؟من سال قبل هم شرکت کرده بودم ولی بعلت اینکه زبان 15% زده بودم در آزمون قبول نشده بودم و امسال فقط رفع اشکال کردم.

 

?نظر شما در مورد شرکت در آزمونهای آزمایشی در طول دوره مطالعه چیست؟ازمون های آزمایشی مهم ترین نقش را در قبولی دارند و بهترین  و مطمئن ترین راه برای عمیق کردن مطالب فراگیری شده است خودم به شخصه شرکت در ازمون های حضوری را توصیه می کنم.

 

درآزمون امسال زبان انگلیسی را چند درصد زدید؟ برای این درس  با چه روشی مطالعه میکردید؟ من امسال 53% زبان زده بودم و روزانه یک ساعت زبان می خواندم و بعد درس های دیگه رو شروع می کردم خواندن متن و تست کنکور سال های قبل کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

در چه مکانی مطالعه میکردید(سالن مطالعه یا در منزل و یا اتاق خوابگاه...)؟ قطعا مطالعه در منزل بهترین روش است ولی اگر شرایط مطالعه در منزل برای کسی فراهم نیست می توانند از سالن مطالعه استفاده کنند.

 

به تنهایی مطالعه میکردید یا به همراه شخص یا اشخاص خاصی پیش میرفتید؟ چقدر مفید بود؟به تنهایی مطالعه می کردم ولی از رتبه های برتر سال های قبل مشاوره می گرفتم.چون شرایط شما با همکلاسیهایتان متفاوت است.بهتر به تنهایی درس بخوانید.

 

کلا چه روشی را برای داوطلبان توصیه میکنید؟ برای قبولی در ازمون ارشد اولین گام داشتن مشاوره است و گام دوم داشتن منابع برتر است گام سوم خلاصه نویسی یا داشتن جزوه است. وگام بعدی جمع بندی (تست و آزمون) است. گام آخر نزدن تست منفی در جلسه آزمون می باشد.

 

از چند وقت قبل از آزمون شروع به تست زدن کردید؟ دفعه اول فقط منابع رو خوندم در دورهای بعدی بعد از خوندن هر کتاب تست های ان درس را می زدم. ودر 20 روز آخر فقط تست می زدم.

 

اگر فرضا دوباره به زمان قبل از این آزمون برگردید درمورد نحوه درس خواندن خود چه تغییری میدهید؟اگر به دوره قبل از قبولی برسم فقط مطالب مهم را می خوانم و مطالب اضافی که به کار ارشد نمی آید دیگه نمی خونم.

 

به داوطلبان متقاضی ورود به این رشته چه توصیه دیگری دارید؟

 

 

 

سوال آخر:

در سایت سنا که هم اکنون یکی از پربازدیدترین سایتهای علوم پزشکی میباشد بخشی وجود دارد بنام منابع توصیه شده نفرات برتر که در آن نفرات برتر هر رشته، هر کتاب یا منبعی را برای قبولی داوطلبان موثر میدانند معرفی مینمایند. لطفا شما نیزمنابع مطالعاتی که شما به داوطلبان ورود به این رشته توصیه میکنید را بطور کامل و به ترتیب اولویت در هردرس بیان نمائید؟برای گرفتن منابع به nursing.persianblog.ir مراجعه کنید. و خواهشا منابع را در سایت علوم پزشکی دات کام نزنید ولی می توانید وبلاگم را لینک کنید.

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٧/٢٠ توسط کیوان خدایاری

 دانشگاه های پذیرش کننده و ظرفیت پذیرش در هر یک

دانشگاه پذیرش کننده

گرایش

ظرفیت پذیرش

نوع پذیرش

اصفهان

پرستاری- مراقبت های ویژه- مراقبت های ویژه نوزادان

26

 

اهواز

پرستاری

12

 

اراک

مراقبت های ویژه

4

 

بابل

مراقبت های ویژه نوزادان

5

 

تبریز

پرستاری- مراقبت های ویژه نوزادان

31

 

کرمان

پرستاری- مراقبت های ویژه- مراقبت های ویژه نوزادان

22

 

تهران

پرستاری- مراقبت های ویژه- مراقبت های ویژه نوزادان

59

 

مشهد

پرستاری- مراقبت های ویژه- مراقبت های ویژه نوزادان

26

 

شهید بهشتی

پرستاری- مراقبت های ویژه- مراقبت های ویژه نوزادان

31

 

علوم بهزیستی

پرستاری

15

 

بقیه ا...

پرستاری- مراقبت های ویژه

14

 

ارومیه

پرستاری- مراقبت های ویژه

11

 

همدان

پرستاری- مراقبت های ویژه

13

 

کاشان

پرستاری- مراقبت های ویژه

11

 

گناباد

پرستاری

5

 

بیرجند

پرستاری

5

 

گیلان

پرستاری- مراقبت های ویژه

20

 

شیراز

پرستاری-- مراقبت های ویژه

18

 

کرمانشاه

مراقبت های ویژه

10

 

مازندران

مراقبت های ویژه

6

 

یزد

مراقبت های ویژه

7

 

زنجان

مراقبت های ویژه

5

 

مرکزآموزشی و درمانی و تحقیقاتی قلب و عروق شهیدرجایی

مراقبت های ویژه

20

 

گلستان

مراقبت های ویژه

6

 

سمنان

مراقبت های ویژه

5

 

شاهدباهمکاری یکی ازدانشگاه های تهران

مراقبت های ویژه

5

 

لرستان

مراقبت های ویژه

4

 

قزوین

مراقبت های ویژه

6

 

ارتش

مراقبت های ویژه

4

 

جمع

406

v دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش در گرایش های رشته پرستاری در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت (دانشگاه آزاد اسلامی) در سال 89 (آخرین آزمون کارشناسی ارشد برگزار شده) به شرح زیر است:

جدول6: وزارت بهداشت (دانشگاه های آزاد اسلامی) پذیرش کننده و ظرفیت پذیرش در هر یک

دانشگاه پذیرش کننده

ظرفیت پذیرش

پزشکی تهران

30

خوراسگان (اصفهان)

25

جمع کل

55

v دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش در گرایش های رشته پرستاری در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت (شعب بین الملل) در سال 89 (آخرین آزمون کارشناسی ارشد برگزار شده) به شرح زیر است:

جدول7: وزارت بهداشت (شعب بین الملل) پذیرش کننده و ظرفیت پذیرش در هر یک

دانشگاه پذیرش کننده

گرایش

ظرفیت پذیرش

نوع پذیرش

ایران

پرستاری

6

 

شهید بهشتی

پرستاری- مراقبت های ویژه- مراقبت های ویژه نوزادان

25

 

اهواز

پرستاری

6

 

تبریز

پرستاری

15

 

جمع

52

 

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٠/٧/۱٠ توسط کیوان خدایاری

آزمون 1                 25/9/90            

 

داخلی جراحی

مفاهیم پایه – پوست و سوختگی – چشم وENT

پرستاری کودکان

کودک سالم:

چشم انداز مراقبت پرستاری از کودکان

ارتقاء سلامت کودک شیرخوار و خانواده

مشکلات بهداشتی کودک شیرخوار

ارتقاء سلامت کودک نوپا وخانواده

بهداشت مادران

مفهوم پرستاری بهداشت مادران نوزادان- آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی - لقاح

اصول مراقبتهای ویژه

شوک و سوختگی

بهداشت جامعه

تاریخچه و مفهوم بهداشت- عوامل موثر بر بهداشت- سازمان های بهداشت بین المللی- پیشگیری

بهداشت روان

تاریخچه روانپرستاری-محیط درمانی-بهداشت روانی-انگیزه ها و نیازها- مفهوم خود- بحران- استرس

زبان عمومی

 

 

آزمون 2                  9/10/90         

 

داخلی جراحی

قلب و عروق - تنفس

پرستاری کودکان

کودک سالم:

ارتقاء سلامت کودک خردسال وخانواده

مشکلات بهداشتی اوایل خردسالی(نوپایی و قبل از مدرسه)

ارتقاء سلامت کودک سن مدرسه و خانواده ومشکلات این دوره

ارتقاء سلامت نوجوان و خانواده

بهداشت مادران

تشخیص حاملگی- تغییرات فیزیولوژیک دوران بارداری-ناراحتی های جزئی دوران بارداری- مراقبتهای دوران بارداری

اصول مراقبتهای ویژه ccu

مفهوم بخش مراقبت های ویژه، آناتومی و فیزیولوژی قلب، بررسی بیماران مبتلا به اختلالات قلبی، آزمون های تشخیصی در بیماری های قلبی، بیماری عروق کرونر، انفارکتوس حاد میوکارد

بهداشت جامعه

شاخص های بهداشتی- وضعیت بهداشت در کشورهای پیشرفته- شبکه بهداشتی درمانی در ایران

بهداشت روان

ارتباط و ارتباط درمانی- نشانه شناسی و فرایند پرستاری در بیماریهای روانی- سبب شناسی اختلالات روانی

زبان عمومی

 

 

آزمون 3             23/10/90          

 

 

داخلی جراحی

اعصاب – ICU- CCU

پرستاری کودکان

: کودک بیمار:

نوزاد پر خطر و خانواده

بهداشت مادران

روشهای بررسی سلامت جنین- ژنتیک و مشاوره ژنتیکی- زایمان طبیعی- روشهای کاهش درد زایمان

اصول مراقبتهای ویژه

:ccu : الکتروکاردیوگرام، مراقبت پرستاری از مددجوی دارای پیس میکر، احیای قلبی و ریوی

بهداشت جامعه

جمعیت وبهداشت جامعه- بهداشت مادر و کودک، مدارس- آموزش بهداشت

بهداشت روان

درمان در روان پزشکی

زبان عمومی

 

 

آزمون  4                 7/11/90             

 

 

داخلی جراحی

گوارش - ارتوپدی

پرستاری کودکان

مراقبت خانواده محور از کودک طی بیماری وبستری شدن

مفاهیم کلی مرتبط با روش های مراقبتی اطفال

مراقبت خانواده محور از کودک مبتلا به معاولیت و بیماری مزمن

کودک در حال احتضار

بهداشت مادران

دوره بعد از زایمان- نوزاد پر خطر-تغذیه با شیر مادر

اصول مراقبت های ویژه: ICU

: آناتومی و فیزیولوژی سیستم تنفسی، برقراری راه هوایی، اکسیژن درمانی

:

 

بهداشت جامعه

بهداشت روانی- پیشگیری و کنترل بیماریها- تیم بهداشتی- بهداشت دهان و دندان -آشنایی با پرونده خانوار- ازدواج- خانواده- ساختار خانواده-مراحل زندگی خانواده- خانواده های آسیب پذیر

بهداشت روان

اسکیزوفرنی- اختلالات خلقی

زبان عمومی

 

 

 

 

آزمون 5                  21/11/90      

 

 

 

 

 

             

                                       آزمون5

تمامی دروس

1 و 2 و 3 و 4

 

 

آزمون 6              12/12/90    

 

داخلی جراحی

غدد - کبد ومجاری صفراوی- دیابت

پرستاری کودکان

اختلالات شناختی و حسی

اختلالات آب و الکترولیت

اختلالات کلیوی

بهداشت مادران

روشهای پیشگیری از بارداری- وضعیت های پرخطر- خونریزیهای دوران بارداری

اصول مراقبت های ویژه: ICU

اختلالات تنفسی حاد، بررسی گازهای خون شریانی

بهداشت جامعه

واکسیناسیون

بهداشت روان

اختلالات اضطرابی- اختلالات شبه جسمی

زبان عمومی

 

 

آزمون 7                        26/12/90 

 

داخلی جراحی

کلیه و مجاری ادراری – آب والکترولیت

پرستاری کودکان

اختلالات تنفسی

اختلالات سیستم گوارشی

بهداشت مادران

بیماریهای داخلی جراحی در بارداری-حاملگی های دوقلویی و چندقلویی- اختلالات جفت،جنین،آمنیون- زایمان های آسیب پذیر

اصول مراقبت های ویژه: ICU

تهویه مکانیکی، جراحی قلب، مراقبت پرستاری از بیماران در حال اغما، کنترل عفونت در بخش های ویژه، زخم های فشاری

بهداشت جامعه

معلولیت-بحران-سوء رفتار در خانواده-طلاق- اعتیاد- فرایند پرستاری در خانواده- بازدید منزل -

تغذیه کودک- رشدو تکامل

بهداشت روان

اختلالات تجزیه ای- اختلالات کنترل تکانه

زبان عمومی

 

 

آزمون8                          18/1/91        


 

داخلی جراحی

بیماریهای عفونی – ایمنولوژی- خون

پرستاری کودکان

اختلالات قلبی

بهداشت مادران

زایمان زودرس- اعمال جراحی و مامایی در زایمان- زجر جنین

اصول مراقبتهای ویژه :

دیالیز وبیماریهای کلیوی

بهداشت جامعه

تنظیم خانواده- جامعه- بهداشت آب، فاضلاب - زباله، هوا،مسکن، پرتوها،حرفهای ،روستا،مواد غذایی- آلودگیهای ناشی از حشرات- اقدامات بهداشتی در بلایا- پیشگیری از سوانح و حوادث

بهداشت روان

اختلالات شخصیت

زبان عمومی

 

 

آزمون 9                  1/2/91  

 


 

داخلی جراحی

: سرطان – بیماریهای زنان – اتاق عمل

پرستاری کودکان

اختلالات خونی

اختلالات سیستم عصبی

بهداشت مادران

نوزادان آسیب پذیر- آسفیکسی نوزادان و احیا-صدمات وارده به مادر ونوزاد-عوارض بعداز زایمان-نازایی

اصول مراقبتهای ویژه

: فوریتهای پزشکی ، مسمومیت ،گزیدگی، اورژانس و...)

بهداشت جامعه

برنامه ریزی و مدیریت خدمات بهداشتی- تحقیق در پرستاری- اسهال-آسیب های اجتماعی- غربالگری- مطالعات اپیدمیواوژی

بهداشت روان

اختلالات روان تنی- اختلالات جنسی و خودکشی

زبان عمومی

 

 

 

 

 

 

آزمون 10                   15/2/91

 

                                       آزمون10

کلیه دروس

مرور 6 و 7 و 8و9

 

                                                                                 

آزمون 11                   5/3/90

 

 

تمامی دروس

آزمون جامع

 

 

آزمون 12              15/3/91

 

 


 

تمامی دروس

آزمون جامع

 

 

آزمون پرستاری سالمندی:

شامل درس های داخلی و جراحی(ضریب 5)، بهداشت جامعه (ضریب4)، روان پرستاری (ضریب3)، زبان عمومی (ضریب2) می باشد.

 

آزمون ویژه نوزادان شامل :

پرستاری کودکان ( کودک سالم و بیمار) (3 ضریب) - پرستاری مراقبت های ویژه (ضریب2) - بهداشت مادران و نوزادان (ضریب2) - برنامه کشوری شیر مادر واحیاء نوزاد، واکسیناسیون و ارتقای سلامت مادر و نوزاد(ضریب1) - زبان عمومی (ضریب2)

آزمون ارشد مراقبت های ویژه: شامل درس های داخلی و جراحی(ضریب 2)، پرستاری مراقبت های ویژه (ضریب5)، روان پرستاری (ضریب1)، زبان عمومی (ضریب2)

آزمون ارشد پرستاری: شامل درسهای داخلی و جراحی(ضریب 4 )، پرستاری کودکان ( کودک سالم و بیمار) (2 ضریب)، بهداشت مادران و نوزادان (ضریب2) ، بهداشت جامعه (ضریب2)، روان پرستاری (ضریب2)، زبان عمومی (ضریب2) می باشد.

 

 

 

 

 

 

 


.: Weblog Themes By Pichak :.



تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک