کارشناسی ارشد پرستاری
 
وبسايت تخصصی پرستاري/منابع-مشاوره-جزوه
پيوند ها

بزودي در اين سايت جزوات تخصصي پرستاري براي فروش ارائه مي شود
 
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱/۱٦ توسط کیوان خدایاری

تاثیر خواب بر چاقی

دانشمندان در پی یک سلسله تحقیقات می‌گویند اگر می‌خواهید وزن مناسب خود را حفظ کنید 7 تا 8 ساعت در شبانه‌روز بخوابید، نه کمتر و نه بیشتر.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، پژوهشگران دانشگاه لاوال در کوبک‌سیتی در تحقیق جدیدی که در زمینه چاقی انجام داده‌اند نشان دادند که میزان مطلوب برای خواب انسان‌ها 7 تا 8 ساعت در شبانه‌روز است و افرادی که بسیار کم می‌خوابند و افرادی که زیاد می‌خوابند در واقع دچار افزایش وزن می‌شوند.
این تحقیق که در یک دوره زمانی 6 ساله انجام گرفت نشان داد افرادی که 5 تا 6 ساعت و نیز افرادی که به طور متوسط 9 تا 10 ساعت در شب می‌خوابیدند در مقایسه با افرادی که شبها 7 تا 8 ساعت می‌خوابیدند، بیشتر دچار اضافه وزن شدند.


.: Weblog Themes By Pichak :.



تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک