تاثیر خواب بر چاقی

تاثیر خواب بر چاقی

دانشمندان در پی یک سلسله تحقیقات می‌گویند اگر می‌خواهید وزن مناسب خود را حفظ کنید 7 تا 8 ساعت در شبانه‌روز بخوابید، نه کمتر و نه بیشتر.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، پژوهشگران دانشگاه لاوال در کوبک‌سیتی در تحقیق جدیدی که در زمینه چاقی انجام داده‌اند نشان دادند که میزان مطلوب برای خواب انسان‌ها 7 تا 8 ساعت در شبانه‌روز است و افرادی که بسیار کم می‌خوابند و افرادی که زیاد می‌خوابند در واقع دچار افزایش وزن می‌شوند.
این تحقیق که در یک دوره زمانی 6 ساله انجام گرفت نشان داد افرادی که 5 تا 6 ساعت و نیز افرادی که به طور متوسط 9 تا 10 ساعت در شب می‌خوابیدند در مقایسه با افرادی که شبها 7 تا 8 ساعت می‌خوابیدند، بیشتر دچار اضافه وزن شدند.

/ 2 نظر / 38 بازدید
عاطفه

[لبخند] سلام.من ترم 2 پرستاری هستم.کارشناسی.اما رشتمو دوس ندارم.دلم میخاد ارشد اناتومی بخونم.بنظرتون تصمیمم درسته؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

پرستار

سلام و خسته نباشید.شما در موسسه دکتر خلیلی هستید.میخواستم بدوم این موسسه مصاحبه ای با افرادی که ار کارشناسی به پزشکی رفتن نداشته؟ شما اظلاعاتی در این زمینه دارید؟این افراد سایتی ندارن که بشه ازشون سوال پرسید؟